De positieve energie van Groen!, ook in Oud-Heverlee
Groen zet zich in voor een warm, duurzaam en sociaal Oud-Heverlee. Van 2012 tot 2024 namen we deel aan het bestuur. Dat merk je nog steeds ! Dorpskernen werden aangepakt. Er kwam ruimte voor fietsers en voetgangers, voor deelwagens. We beschermden de open ruimte met een doordacht plan rond verdichting. Woonzorgzone de Kouter opende eindelijk haar deuren. De omgeving van het Zoet Water herleefde. Er werden eindelijk terug sociale woningen gerealiseerd in onze gemeente. We schreven een stevig klimaatactieplan, en voerden belangrijke delen al uit. Alle gemeentelijke gebouwen kregen zonnepanelen.
Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2024 werd SAMEN, de gemeenschappelijke lijst van Groen, Vooruit en onafhankelijken de grootste partij. Er werd echter een meerderheid gevormd zonder ons. We voeren een actieve en constructieve oppositie. Abonneer je op onze nieuwsbrief om onze punten op de gemeenteraad te volgen.
Wil je graag meer weten over onze standpunten ? Je vindt hier onze standpunten en programma. Want wij zeggen hetzelfde: voor en na de verkiezingen !